Tijdens het zomerkamp verblijf je een week in het bos, samen met zo’n 50 andere kinderen en vrijwilligers.
Er is geen gebouw met toiletten of douches. Hoe doen we dat dan tijdens het kamp vraag jij je nu af?
Voor de behoefte te kunnen doen in een bos hebben we een wc-wagen.
Om jezelf te wassen, handen te wassen en je tanden te poetsen maken we een ‘wasstraat’: een hele rij kranen achter elkaar, zodat je met je hele groep gelijkertijd kunt wassen.
Soms is het prettig om je te kunnen douchen, bijvoorbeeld bij een ongelukje. We maken hiervoor een provisorische buitendouche. Om iedereen voldoende privacy te geven, bouwen we douchewanden van plastic zeil. Het water wordt verwarmd dankzij een vuurtje, dus zelfs op koude, regenachtige dagen kun jij lekker warm douchen!
